středa 7. listopadu 2012

Jak jsem byl na premiéře


Tak jsem taky jednou vyrazil za velkým uměním! Dostal jsem totiž lístky na premiéru do divadla. Kde jsem k nim přišel?! No jednoduše. Na našem vystoupení byla nějaká herečka a tak se jí to líbilo, že nám nechala pár volňásků na její představení.
Teda je pravda, že je nedala nám, co jsme účinkovali, ale našemu principálovi. Jenže ten je nechtěl, (on by radši chtěl tu herečku), a tak jen co odešla, hodil je na lavičku se slovy: „Tu máte, ať netvrdíte, že jsem strašnej vykořisťovatel. Já měl vždycky sociální cítění. A hlavně divadlo nežeru!“
Jen co lupeny přistály, vrhli jsme se na ně. Divadlo sice nežereme nikdo, ale byla to příležitost taky se jednou nechat bavit a né jenom pořád bavit ostatní! To máte to samý jako s číšníkama a servírkama. Taky si jednou za měsíc vyrazej do šantánu a nechávaj se obsluhovat, poroučej si všechno možný i nemožný, proháněj ty druhý číšníky a servírky, dělaj virvál, smrkaj do ubrusů, stěžujou si na porce a nakonec utečou bez placení, aby si tak vychutnali hospodu z pozice hosta!
Tudíž i nás jednou za čas popadne taková touha, nechat se jenom bavit a kritizovat produkci jinejch umělců a komediantů. V Humbertu by o nás mohli hodně dlouho vyprávět! Taky jsme s nima od tý doby na válečný stezce, a žádný setkání našich cirkusů se už neobejde bez přestřelek ze vzduchovek!
No, jak jsem psal. Vrhli jsme se na lístky jako stádo velbloudů na studánku po okružní jízdě Saharou.
Povedlo se mi jeden ukořistit. Pěknej byl. Takový v cirgusu nemáme. My máme jenom takový obyčejný trhací. To principál vždycky nakoupí nejlevnější toaletní papír, protože ten levnej je nejtvrdší, a pak z něj odtrhávaj v kase ty dílky, na který se bouchne razítko a napíše cena. To tohlencto bylo jinší kafe. Barevnej s datumem a názvem představení, ba dokonce i s uvedeným místem k sezení! Holt vyšší kultůra!
Jeden lístek jsem teda získal po tvrdým boji já, a ty ostatní tři si rozdělili Sandra, Wolodijowski a kouzelník Boscy de Domu. Od Boscyho nakonec lístek vyžebral scénograf Narcis Esttet.
Boscy dlouho odolával, ale Narcis ho dostal na slib, že může jít místo něj na rande s dvěma překrásnejma holkama. Dokonce mu ukázal jejich fotky. Boscy neodolal a vrazil Narcisovi lupen do ruky.
Nó jeho problém. Za prvý si měl kouzelník uvědomit, že Esttet jaksi na holky není a za druhý se měl líp podívat na ty fotky! Třeba by si pak všimnul, že je u těch dvou holek u bazénu a fára napsáno: Nová kolekce Barbie 2006 – Barbie s přítelkyní na dovolené. A je to vystřižený z katalogu hraček! Inu, kdo chce kam… Někdo do divadla, a někdo si jde hrát s panenkama.
Druhej den večír po vystoupení, jsme se my tři umění milovný, šli oháknout na tu premiéru.
Jak do divadla a natož na premiéru?! No přece v tom nejlepším co se dá na sebe navlíct! Narcis ozařoval okolí svým růžovým oblekem, ve kterym vypadá skoro jako ten pták plameňák! On dokonce i tak blbě chodí.
Sandra opět nezklamala a byla okouzlující. Sice některý lidi bez vkusu tvrděj, že ty její modely jsou příšerný, ale já si myslím, že zlatým trikotem s péřovým boa a sametovým pláštěm se nikdy nic nepokazí!
Wolodijowski si na to vzal svůj sváteční kozácký kaftan, kterej vytahuje jenom při zvláštních příležitostech. Můj názor je ten, že by ho měl vytahovat častějš. Třeba by ho pak i častějš pral a nebyl by tak zadělanej!
No a já?! Můj oblek je vhodnej pro každou příležitost! Nedávno jsem si totiž nechal ušít fungl novej frak!  Červenej s bílejma puntíkama! Byl by to hřích si ho nevzít!
Jenom košili jsem si musel přeprat! Sice se trochu při praní srazila (aspoň už vím, co znamenaj ty tajemný značky na cedulce, co je přišitá zevnitř košile), ale to vůbec nevadilo! Moc dobře jsem věděl, že letos se nosí odhalenej pupík, tudíž jsem byl hypermoderní!
Motejla mám! To je základní módní doplněk každýho pořádnýho klauna, kterej ví, co se sluší a patří! A fialová je fantastická barva!
Vymustrovaný jsme byli, tak hurá do víru kulturních zážitků!

Před osmou večír jsme dorazili autobusem k divadlu. Sandře nějakej hulvát, v tý tlačenici v autobuse, srazil její péřovou čelenku a navíc se jí boa po výstupu přivřelo do dveří, takže když autobus odjížděl, tu chudinku táhnul dvacet metrů blátem. Sandra začala brečet, až se jí šminky začaly roztejkat po obličeji. Vypadala teď trochu jako nějaký hodně moderní umělecký dílo.
Narcis se jí snažil uchlácholit a začal jí obličej utírat kapesníkem. Dosáhnul tím zajímavýho výrazu její tváře. Něco mezi náčelníkem na válečný stezce a trochu jako obličeje z toho obrazu, co jsem jednou viděl v televizi. Guernika se to myslím jmenovalo, nebo tak nějak.
Klika byla, že ten její trikot je z nějakýho snadno omyvatelnýho materiálu, takže s tím nebyl problém. Pocákali jsme jí vodou z nedaleký kašny a docela to ušlo. Teda alespoň jsme jí to tvrdili! Sandra se trochu uklidnila a napadlo jí, že se zahalí do pláště a bude dělat tajemnou dámu, než se dá na záchodkách v divadle znovu do parády! Jak říkám! Plášť se hodí vždycky.

Vstoupili jsme do divadla. Krása nesmírná to byla! Toho zlata všude. Až jsem musel Wolodijowského krotit, protože se v něm projevily loupeživý pudy jeho kozáckejch předků a snažil se kapesním nožíkem oškrabávat zdi.
Esttet byl ovšem ve svým živlu. Kdysi prej pracoval dokonce někde v ruským divadle. Měl na starosti baletky. Teda v jeho případě spíš baleťáky. Bylo vidět, že se v divadle vyzná. Ukázal nám, jak se korzuje po chodbách … Jak se stojí fronta v šatně … Jak se ve frontě v šatně dá předbíhat … Jak se kupuje dvojka červenýho v bufetu … Jak se kysele tvářit po požití dvojky červenýho v bufetu … Jak se kupuje program a následně se nad ním ohrnuje nos a říká se: „Nevím nevím, to v La Scalle!“… Kudy se chodí na WC … To hlavně pro Sandru, protože jí rozteklej make-up podezřele začal tvrdnout na tváři … A tak vůbec všechno, co se v takovým divadle při premiéře dělá! Myslím, že ho nemít, tak bysme tu byli za burany!
Tak jsme si to užívali, když najednou zazněl zvoneček a Narcis mi vysvětlil, že nemusíme s Wolodijowskim utíkat pryč, protože to není alarm, ale výzva, abysme šli do hlediště.
Počkali jsme ještě na Sandru, která se dávala do kupy na toaletách.
(Ano! Správně se říká toalety a né hajzlíky. Tudíž odtud pochází jméno toaletního papíru!)
Začalo zvonit podruhý a Narcis začal bejt nervózní: „Tak kde je ta holka?! Za chvíli začnou a jak nechytneme začátek, těžko se vpravíme do děje, anóbrž je to hodně těžký kus, jak stojí v programu!“
Jen to dořekl, tak se otevřely dveře z WC, a z nich vyšla nějaká ženská, co měla na sobě oblečení naší Sandry!
Pořádně v nás hrklo! Určitě jí ta ženská ze závisti něco udělala a vzala si Sandřino perfektní oblečení! Mrcha jedna! Kvůli ohozu jsou dneska ženský schopný snad všeho!
Vrhli jsme se na ní a povalili jí na zem. Ženská začala ječet o pomoc a nám zatrnulo!
„Doprčic! I hlas má stejnej jako Sandra,“ zařval jsem v úžasu!
„Protože jsem Sandra, ty trotle! Jenom jsem si smyla šminky!“ řekla ta ženská!
Z toho plyne poučení, že některou ženskou můžete vlastně znát léta létoucí a stejně nikdy nepoznáte její pravou tvář!
Po tomhle extempore jsme si šli sednout na naše místa.
To jsem byl ovšem ohromenej dvojnásob! To totiž nebyly obyčejný místa pro nějaký sociální případy, někde u stropu divadla, ale byla to lóže!
Já teda už lóži párkrát byl, ale to byla lóže u nás v cirgusu, když jsme ho stavěli, nebo rozebírali, ale tohle se tím nedalo srovnávat! Plyšový křesla a všude moc hezký tapety.
Že to byly tapety mi vlastně řek až Wolodijowski, když do stěn zkusil rejpnout tím nožíkem…
Usadili jsme se a čekali. Zazvonilo potřetí a v sále se setmělo. Opona šla nahoru a na jeviště vyšla z portálu ta hérečka co nám dala lístky.
Měli jsme takovou strašnou radost, že nám dala tak skvělý místa, že jsme jí museli rozhodně nějak projevit svojí spokojenost, tak jsme začali volat: „Bravóóóó“ a taky „děkujéééém,“ a plácali jsme, jako kdyby nehrála obyčejný divadlo, ale předváděla nějakej těžkej cvik na perský tyči!
Hérečka naše zbožňovaná musela bejt z toho určitě dojatá, protože se po pěti minutách od začátku představení na jevišti dočista rozplakala.
Opona pak z ničeho nic spadla a v sále se znovu rozsvítilo.
Esttet se podivil: „Hm?! Zajímavé a řekl bych, že zvláštně minimalistické. Já vám říkal, že když nechytneme začátek tak nic ze hry nepochopíme. Tady by se stačilo zpozdit o minutku a člověk by přišel o kus hry!“
Dveře do lóže se rozlítly, a dovnitř vletěl pán ve smokingu: „Mohli byste laskavě opustit divadlo vážení?! Soubor nemůže hrát!“
Esttet se spokojeně usmál: „Ale jistě, jistě. Chápu. Hra je u konce, tudíž je logické, že soubor hrát již nemůže. Pozdravujte je od nás. Sice bychom se rádi setkali v zákulisí s herci a především s onou skvělou umělkyní, která nám poskytla tato vynikající místa, na tuto ohromující divadelní událost, ale chápeme, že jsou vyčerpáni. Musím vám povědět, že s něčím takovým jsem se ještě ve své kariéře nesetkal.“
Pán ve smokingu ho přerušil: „Jasně. Jsem rád, že to chápete. Musím vám říct, že ani já jsem se zatím s takovými diváky nesetkal!“
Tak jsme šli. Cestou domů Wolodijowski pořád mudroval, proč, když ta hra byla u konce, zůstali ostatní sedět na svejch místech a odešli jsme jenom my?!
Já si myslím, že to bylo tím, že lidi z takovejch fajnovejch míst, prostě pouštěj ven přednostně, aby se nemuseli mačkat u šatny, a ty ostatní tam prostě zamknou a pustěj je, až lepší lidi odejdou. A právě proto nás ten pán ve smokingu tak naléhavě žádal, abysme už šli.
To od něj bylo moc hezký!



KONEC




Žádné komentáře:

Okomentovat