středa 27. června 2012

Předávání cen "Klaunské akademie"


 Začátkem každýho roku dochází k bilancování uplynulý umělecký sezóny. To máte ve všech oborech. Tuhle se předávaly hudební ceny „Andělé.“ Před tím bylo zase předávání lvů za filmy.
 To u nás se předávaj plyšoví tygři krotitelům. Letos ho dostal krotitel z cirkusu Bolšaja prča z Ruska. Měli totiž vloni velký návštěvy. V tiskárně totiž někdo splet písmenka a místo R vytiskli I. To lidi pochopitelně táhlo.
 No, a pro nás klauny je cena Křišťálový nos klauna Pepita.
 Letos bylo udílení cen umístěný do sálu hotelu U města Kyjeva.  Slavnostní večer začal ve dvacet hodin. Před osmou jsme se začali scházet v kulturní místnosti ubytovny pro ukrajinský dělníky. Všechno bylo hezky připravený. Židle vyrovnaný do řad a na nich naše vizitky. Našel jsem si svojí židličku se jmenovkou „Clown Vadim-Cirkus Inferno“.
 Vedle mě seděl zprava klaun od „Prince“. To je takovej nýmand. A zleva seděl klaun z cirkusu „Humberto“. To je zase takovej lóser.
 V osm hodin přišel na pódium, vyzdobený vlaječkama všech zemí který se účastnily, konferenciér Marek Erben. Vypnul Ukrajincům seriál Ordinace v Růžové zahradě a zahájil úvodní projev.
 Mluvil hezky. Sice si všechno nepamatuju, protože jsem po půl hodině usnul, ale říkal zhruba něco v tom smyslu, že je důležitá spolupráce při předávání zkušeností mezi cirkusy. Dál tam bylo něco o tom, že už mají Ukrajinci konečně držet kušny, nebo na ně zavolá cizineckou policii a pak se rozhovořil o spolupráci klaunů s EU. Nakonec děkoval sponzorům předávání cen. Což mu nezabralo moc času, protože stačilo poděkovat správci ubytovny za to, že nás sem načerno pustil. A pak už začalo to napjatě očekávaný vyhlašování cen.
 První kategorie: Nejlepší proskok skrz obruč.
 Tak tady jsem nebyl ani nominovanej mezi nejlepší. Tohle číslo nedělám, protože je moc nebezpečný. Jednou mi asistentka nastavila moc malej průměr obruče a já jí pak nosil dva týdny kolem pasu, než jsem zhubnul! Samozřejmě myslím tu obruč a ne asistentku, aby nedošlo k mýlce.
 Druhá a poslední kategorie: Nejlepší scénář a výkon v manéži - Klasická klauniáda.
 Napjatě jsem poslouchal Erbena! A nebyl jsem sám. V místnosti panovalo takový ticho, že bylo slyšet jenom jak Ukrajinci chroupaj kyselý okurky.
 „A nominováni byli!“ řekl Erben a vložil do videopřehrávače kazetu s nominační přehlídkou. Spustil přístroj a začalo to!
 Sice nejdřív běžel dokument o chovu létajících ryb v Kambodži. Potom tam bylo pár minut z Erbenova dětství a pak něco s jeho ženou a Batmanem. Batman měl jen plášť a masku. Erbenova žena neměla nic. To se nám sice líbilo, ale Erben to rychle přetočil.
 Pak už to konečně začalo. První nominační klip byl klauna Ferdinanda z cirku „Kaiser Wiena“. Celkem blbina. Nechápu jak ho mohli nominovat! Celou dobu běhal po manéži a házel dorty na tenťáky v uniformách. Fakt nechápu!
 Druhej klip měl klaun Alfredo z „Krone“. Hrozný! Šlehačkový dorty do obličeje chlápkům roztahujícím oponu. Nechápu. Tohle fakt né!
 Tak teď jsem čekal. Teď nebo nikdy!
 Jóóó! Třetí klip byl můj! Holt kvalita. Humor na humor a vtip na vtip. Nemoh jsem se vynadívat, jak skvěle vrhám smetanový dezerty na všechny kolem. Perfektně jsem běhal kolem manéže a házel dortíky na tenťáky a asistenty u opony. To načasování hodů. Ta ladnost pohybů a zároveň komičnost …
 Prostě kvalita se prodá sama! To není jako ti dva kašpaři! Pche! Tohle je výkon a kvalitní scénář!
A pak z mikrofonu zaznělo: „Á pozór! Vítězem se stává…“
 To bylo ticho a napětí. Dokonce i Ukrajinci přestali chroupat okurky a krájet slaninu.
 „Vítězem je…“ řekl Erben a prohlížel si papír, kterej vytáhl z obálky. Obracel ho sem a tam a krčil ramenama. „Hm?! Pánové vítězem není nikdo! Akademie šašků a klaunů, se letos rozhodla neudělit cenu nikomu, protože je to otřes!“
 Na to se rozzuřeně ozval Ferdinand: „Aby ses nezbláznil! Ten tvůj Batman taky nebyl zrovna na Oskara!“
 Demonstrativně jsme se všichni zvedli a opustili sál.

 Já jsem se tam teda potom ještě nenápadně vrátil pro zapomenutý kabáty, takže jsem dopadnul poměrně dobře!
 Lepší teplej „hábitus“, než studenej, byť křišťálovej nos!
 Na příští rok musím vymyslet něco jinýho. Třeba házení punčákama, místo šlehačkovejma dortama!
 Jo! To bude bomba!

KONEC

  

Žádné komentáře:

Okomentovat