pondělí 15. dubna 2013

Jak jsem se nudil aneb Manuel a Ramóna


Ach jo. Někdy je dopoledne v cirguse taková strašná nuda.
Všechno je poklizený. Zvířata nakrmený.  Prostě taková chvíle, kdy člověka napadne si dopoledne pustit televizi.
 Z toho je taky vidět, že třeba i docela obyčejnej kůň, nebo velbloud, jsou inteligentnější tvorové, než lidi! Zvířata taková blbost ani nenapadne.
 To se ovšem netýká vopic.Vopice je na tom podobně jako my! Ta si televizi umí pustit… A dobře jim tak!
 Právě včera jsem se dopoledne nudil. Venku zrovna pršelo, tak se mi nechtělo ani na procházku, ani na nákup. Prádlo jsem měl taky vypraný a prášit kožichy medvědům?! Ble. Ani omylem! Ať si je vypráší Ivan plácačkou na koberce.
 Vloni mi dával za vyklepání jednoho medvěda stovku. Tohle už v životě nevezmu. Si to někdy zkuste, bušit do rozespalýho medvěda!
 Prostě jak povídám. Nuda jak pláž! Takže jsem si zase po dlouhý době pustil telku.
 Dneska už ty programy nejsou co bejvávaly. Kdepak jsou časy Azimutu, Nad dopisy diváků, Křesla pro hosta a podobně. To je dneska pořád samý hopsasa a humor na humor, nebo krev na krev! Toho všeho si v cirguse užiju v míře vrchovatý. To nemusím vidět v bedně!
 Cvaknul jsem vypínačem. Ze stěny jsem vzal minimax a čekal, až se bedýnka rozehřeje. Sem tam se rozehřeje až moc, takže sichr je sichr.
 Bylo to dobrý. Jenom blafnul prach. Jak vyhořel, už to jelo jak mělo.
 Vystrčil jsem z okna stojanovej věšák, co jsem si ho „vypůjčil“ v hospodě. Používám ho jako anténu. Stačí na něj přivázat drát a obraz je jako víno!
 No někdy je obraz spíš jako hodně perlivý víno, ale mně stačí, když vím, že osoba A se přesunuje do bodu B, aby zabila osobu C. Fantazii mám bohatou, a tak si dovedu představit, co se asi na obrazovce děje.
Ale je fakt, že někdy to netipnu! Nedávno jsem si myslel, že se koukám na fotbal. Bylo to napínavý. Zejména proto, že jsem netušil, kdo s kým vlastně hraje. Tak jsem telku vypnul a mazal jsem do knajpy, kde byla puštěná televize, abych viděl alespoň druhej poločas pořádně.
 Vrazil jsem tam a koukám, televize vypnutá! Tak jsem zařval: „Dělejte, kurňa! Zapněte to. Na dvojce je dobrej program! To musíte všichni vidět!“
 Si nepřejte ovšem vidět, jak jsem pak odtamtud běžel!
 Hospodskej zapnul televizi a naladil dvojku. Právě, když nějakej redaktor říkal: „Jak jste v tomto příspěvku mohli vidět, tělesná cvičení jsou pro alkoholiky, kteří mají navíc sklony k mentální zaostalosti, velmi prospěšná. Dále nám Mudr. Nešpor z Bohnické léčebny, poví a o účincích antabusu…“  Co nám chtěl Mudr.Nešpor povědět, jsem se nikdy v životě nedozvěděl.
 (A tak trochu doufám,že nikdy nedozvím.)
 No, ale abych se dostal k tomu co jsem vlastně tuhle v tý bedně viděl.  Chvíli to vypadalo jako balet duchů. Jenže pak se mi to povedlo vyladit. A koukám vám, co že to?! Nejdřív jsem si u toho programu četl noviny, protože mě to moc nebralo. Jenže…
 Jenže potom jsem se nějak zaposlouchal a zadíval. No to bylo neuvěřitelný! Až jsem přestal číst a honem jsem listoval na stránku s programem.  Ty vado. Seriál. A jak jsem tak koukal, už mi bohužel 298 dílů uteklo. Doprčic.  Aha. Budu muset přestat psát. Za chvíli mi to bude začínat.
 No tak jó.
 Můžete koukat se mnou.

 A to na!



Manuel a Ramóna
aneb Dusno ve Venezuele

Díl. 299

 Ramóna vstupuje do haciendy a v náruči nese kytici orchidejí.
 Don Manuel sedí v pohovce od venezuelského návrháře Rodriga Czermaka, a pokuřuje svůj odpolední doutník...
 „Hmmm. Ramóna! Kde jsi celé dopoledne byla?! Cožpak nevíš, že dnes má přijet na návštěvu don Miguel de Ropuel, aby s námi projednal spojení našich společností?! Jak já mám potom vypadat před svým obchodním partnerem? Jsi má žena před Bohem, i před starostou a náčelníky okolních kmenů!“
 „Odpusť, Manueli. Zabloudila jsem v deštném pralese, když jsem trhala tuto kytici. Byla jsem napadena levhartem a Donem Calverou! Oba tito netvoři chtěli využít mé slepoty. Levhart mě chtěl sežrat a Calvera zneuctít!“
 „Pche! Levharta chápu. Měl chudák hlad a v tom případě člověk, ačkoliv je levhart, je schopen udělat mnohé nemožné kousky! Ale don Calvera?! Tuším, že ho asi taky ranila slepota. Chachachachachá!“
 „Jsi krutý, Manueli! Má nebohá matka, mne, dědičku ropného impéria Fuelo Venezuelo, před svatbou s tebou varovala! Kdybych jí jen poslechla! Leč já za jejího života jejích rad nedbala a nyní?! Nyní již je pozdě ... Maminko! Proč jsi jen šla zahnat tu anakondu. Ještě jsi tu mohla být a chránit mne před tímto ukrutníkem!“
 „Mlč caramba! Jsi slepá a tak nemáš tušení jak vypadáš! Kdo jiný by si tě chtěl tehdy vzít! Jen já se obětoval! Jen já byl ochotný tě pojmout za manželku! Jen já byl ochotný převzít Fuelo Venezuelo, které tvůj otec zadlužil, když investoval všechny své peníze do polí s kokou! Proboha! Ty jeho trapné výmluvy, že neměl tušení na co koka je! Prý si myslel, že obchoduje s koncernem Coca-Cola!“
 „Nekřivdi mému otci, Manueli! To nepřipustím! Můj otec byl čestný muž. Přijel z Evropy jako chudý a pronásledovaný člověk. Co měl ten chudý sturmbanführer? Jen pár kufrů s podvlíkačkami a zlatými zuby! A dokázal s tím zde nemožné! Nemohl za to, že jeho pole s kokou byla večer před sklizní vybombardována napalmem. Kdyby se tomu tak nestalo, mohli jsme dnes být zámožní a tebe bych si nikdy nevzala! Ach. To mi připomíná, že mu musím do kriminálu v USA poslat jeho oblíbený mazanec s marcipánem a bavorské klobásy!“
 „Mlč už, Ramóno. Slyším na zahradě vrtulník! De Ropuel je zde! Dělej co máš a nepleť se do mužských záležitostí. A varuji tě Ramóno! Jestli zase budeš na mou návštěvu dělat oči, jsi sestřenicí smrti! Víš jak jsem žárlivý! Caramba. U všech svatých. Neopovažuj se na Ropuela pohlédnout!“
 „Neboj se. Jsem si vědoma svých povinností, vyplívajících ze stavu manželského. Jdu zavolat Consuelitu, aby připravila kávu a hodila na pánev krávu!“
 Ramóna vychází z pokoje. Na chodbě je schovaný za moskytiérou doktor De Bolitos z Bolívie.
 „Ramóno! Milovaná! Opusťte prosím již tuto haciendu, která je sídlem zla! Utečte se mnou do Bolívie! Mám tam slíbené místo chirurga. Bude státní převrat a tak práce bude dost! Uživím nás!“

Pokračování příště ...

Žádné komentáře:

Okomentovat