pátek 22. února 2013

Jak jsem si nechal věštit budoucnost


Přepadla mě chandra! To je jako smutek a beznaděj, kdyby to někdo z vás, kteří to čtou, náhodou neráčil vědět!
 To na mě občas tak přijde! Ráno se vzbudím a je to tam!
No fakt! Celou svojí budoucnost vidím v těch nejčernějších barvách. Nic mě nebaví a jsem smutnej!
 Teda né, že by se to nedalo nějak přechlastat, ale to víte. Alkoholem přeci nejde řešit všechno… Teda skoro všechno… No tak jde to řešit, ale ne věčně… Alespoň do nástupu protialkoholní léčby to jde!
 A do léčebny já teda nehodlám vstupovat! To už rovnou můžu vlézt do nějakýho kláštera... I když v tom klášteře alespoň při mši chlastaj víno!
 No zkrátka jsem si řekl, že místo obligátní návštěvy hospody jednou navštívím odborníka!
 Takže jsem se vydal na druhej konec tábořiště do maringotky našeho mága, Dona Boscy de Domu.
Prej byl kdysi mistrem ve šroubárně, podnikovým psychologem a předsedou podnikový organizace KSČ. Po listopadu 89 se psychicky složil, a holt už to neustál. Ale jinak je jako mág docela dobrej. Získal praxi při mizení peněz z členskejch příspěvků.
 Takže tenhle čaroděj taky občas věští budoucnost. Sice jsem si říkal, že to s tím jeho věštěním nebude asi moc slavný, když nedokázal uhádnout, kam to s jeho rodnou stranou dospěje, ale nakonec jsem si řekl, že tenkrát vlastně jenom lidem říkal, jak se budou mít dobře a tomu skutečnýmu věšteckýmu umění se moc nevěnoval!
 U jeho maringotky jsem udeřil do gongu, kterej tam má místo zvonku a po vyzvání jsem vstoupil.
 Don Boscy seděl zahalený v dýmu z doutníku a temným hlasem se mě zeptal: „Ha, Vadim! Co si přeješ, rudý nose!“
 On má občas ve zvyku se takhle podivně vyjadřovat, ale jinak mluví docela normálně, třeba jako vy nebo já!
 Vytáhnul jsem flašku výčepní lihoviny a řekl jsem: „Chtěl bych jaksi znát svojí budoucnost! Minulost znát nechci, protože za prvé stojí za prd, a za druhé, znám jí až moc dobře. Tady jsem ti, Done, přinesl nějaký fajnový pití za to hádání, takže bych prosil budoucnost pro šťastlivce!“
 Don se nahnul pro flašku a uznale pokýval hlavou: „Nu vot! To je ta naše! Pro pravé chlapy! Takže si sedni a natáhni před sebe levou pracku!“
 Natáhnul jsem ruku a rozechvěle čekal, co bude!
 „Uáááá!“ To prase si mi o dlaň típlo doutník! „Ty blbčééé! Co děláš?!“ ječel jsem jak raněnej!
 No vždyť já byl raněnej, takže proč né! Seděl jsem smotanej na židli a foukal si na ruku.
 „Výborně! Tak, Vadime, a můžeme začít! Po týhle zkušenosti, ti už bude jakákoliv předpověď připadat jako krásná budoucnost!“ řekl Don Boscy a spokojeně se usmál.
Ten zmetek byl vážně dobrej psycholog!
 Opatrně jsem natáhnul pravou tlapu k tomu sadistovi. „Tak už mě nenapínej a začni věštit.“
Boscy se mi zadíval na dlaň. „Ty vole! Vadime! To snad ne!?“
 „Ježíši co je?!“ zděsil jsem se, když jsem viděl jeho vyděšenej pohled.
 „No co by bylo, ty dobytku! Máš ruce špinavý jak prase! Jak z toho mám něco uhádnout.“
 Ten je taky nějak cimprlich! Náhodou v tý špíně ty čáry byly ještě pěkně zvýrazněný. Tak nevím, co jako měl proti.
  Odplivnul si (bohužel na mojí dlaň) a začal! „Vidííím čáru životááá. Ta čára vede až do rukávu! Budeš mít dlóóóuhej život… Anebo taky ne! Já si totiž nejsem jistej, jestli se ta čára posuzuje směrem k předloktí, nebo naopak. Takže jestli je to obráceně, tak už ti toho moc nezbejvá! Ojojoj! A tady máme čáru úspěchu!  Jen počkej. Já si na ní vezmu lupu! No tak nic, to ani nemá smysl. Hmmmmm. Čára lásky… Tak ta u tebe absolutně chybí, to jsem ještě nikdy neviděl.“
 Prosím a takhle to pokračovalo ještě půl hodiny! Teď už jsem neměl splín ani chandru, ale docela regulérní vztek!
Tak mě to vytočilo, že jsem vyskočil ze sesle a zařval: „Doprčic! To snad ne! Jestli je tohle moje budoucnost, tak to ta moje minulost a přítomnost, je proti tomu učiněnej ráj!“
 „Vidíš, Vadime. Alespoň můžeš, v tý podělaný budoucnosti, vzpomínat na to, jakou jsi měl skvělou minulost!“ řekl Boscy a založil si ruce na prsou.
 Tak tohle mě dorazilo! Vzteky jsem vyhodil jeho černou věšteckou kočku dírou a psa zase oknem, a rozrazil jsem dveře maringotky!
 Vyběhl jsem do krásného letního dne a pelášil rovnou do putyky na pivčo!
 Já ti dám ty černá budoucnosti! Na černou budoucnost je nejlepší ouplně černý pivo! Pak se mi každá budoucnost bude jevit růžově!

KONEC

Žádné komentáře:

Okomentovat