pondělí 24. září 2012

Texty lidových písní


Veselá sedlácká

Cestičkó z hostinca vesele zpívám,
že svojho sůseda bejkovcem zlískám.
Fláknu ho potěhom po papuli,
chlapisko očiska, jak tela, vypůlí.
Do jeho jablůňky sekyrku zatnu,
králíky podřéžu, v peci mu zhasnu.
Koza mu dojí, a mně ani nežére!
Za to sa pomstím, posrané souséde!


Smutná a poučná pro děvčice

Měla já jsem milýho, jiná mi ho vzala.
Já bych mu krom jiného, i srdíčko dala.
Pantáta mi namluvil bohatého synka,
on byl tuze ošklivý, šla na mě z něj psinka.
Chtěla já jen krásnýho, ni žádnýho zjeva,
pantáta se zatvrdil, že muže mi třeba.
Neposlušná dcerka jsem, na krku má mě roky,
to prý mě radšej vymění za fungl nový troky.
Když prý já jsem nechtěla, bohatýho synečka,
starosta mi přidělí obecního blbečka.

Sudetská

Facka links und facka rechts.
Ein zwei drei und kopanec.
Holba piva na konec.

Kristla džbánek píva nesla, do sklárny ho nedonesla.
Hans jí nadběh přes kopec, pívo vypil sportovec!

Facka links und facka rechts.
Ein zwei drei und kopanec.
Holba píva nakonec.

Kristla nad tím dlouho štkala, do gasthausu pospíchala.
Tam si novej džbánek vzala. A zase s ním v sklárnu hnala.

Facka links und facka rechts.
Ein zwei drei und kopanec.
Holba píva nakonec.

Kristla nese džbánek píva, Hans se na něj mlsně dívá.
Skočil na ní ze zálohy, džbánek sebral a vzal s ním rohy.
A tak v sklárně žízeň mají, a na Kristlu nadávají!


Facka links und facka rechts.
Ein zwei drei und kopanec.
Holba píva nakonec.

Poznámka: Zpívají mužské dvojice, stojící proti sobě. Při refrénu se fackují navzájem. V kopancích se střídají. Refrén se zakončí vypitím piva na ex. Píseň se opakuje stále dokola, dokud jeden z dvojice nepotřebuje na wc. Ten, co zbyl, vyhrává, a druhý platí útratu.


1 komentář:

  1. Móóóc pěkné a ftipné. :-)))))Zvláště ta Sudetská je pěkná, úplně to vidím zpívané!

    OdpovědětVymazat