pátek 14. prosince 2012

O silvestrovskejch kšeftech


Řeknu vám, že na světě jsou tři druhy lidí. Jedni na Silvestra slaví. Ty druhý musej pracovat a pak jsou ještě ty třetí, co na to kašlou. To jsou například Číňani. Voni mají jinej kalendář.
Schválně hádejte, k jakýmu druhu lidí patřím já. Pokud jste tipovali, že k Číňanům, tak jste vedle jako jedle. Já jsem ten, co na Silvestra pracuje.
Jenže mám tu kliku, že se zároveň při práci i bavím a můžu slavit. Na Silvestra máme my klauni, komici, kouzelníci, Eva a Vašek, Michal David, Karel Gott a travestiti - žně!
Všude se chtějí lidi z první skupiny kolektivně ožrat, a protože to není den jako každej jinej, tak to chtějí s kulturním programem. A vzhledem k tomu, že to chtějí skoro všichni, tak si můžeme my umělci diktovat podmínky.
Já si pochopitelně nemůžu účtovat tolik jako třeba Gott. Já nemám desítky slavíků jako von. Já měl jenom jednou v nemocnici bažanta. Ale i tak si můžu říct o honorář, kterej převyšuje mojí běžnou taxu. Aspoň si jednou za rok přilepším. Vono vystupovat na melouchách, za talíř guláše se šesti, a kilem na ruku není špatný, ale na Silvestra mi daj klidně i svíčkovou a pět stováků. Jo a knedlíků mám, co si řeknu!
Teď jsem dostal nabídku, abych vystoupil v jedný restauraci. Tam byl majitel štědrej a žádná držgrešle. Nejenom, že mi slíbil svíčkovou a prachy, ale souhlasil s tím, že si ráno budu moct posbírat nesnědený chlebíčky a vzít si i papírový kloboučky a čepičky. To se hodí. Já je pak bouchnu, kus za pade, o přestávce v cirguse.
Ptal jsem se hostinskýho, jak by si to jako představoval. Dal mi seznam ostatních kumštýřů, co budou vystupovat, abych věděl co a jak. Že prej budu dělat oslí můstky mezi zpěvákama a jinejma číslama. No co by ne. Na osloviny já jsem kadet.  Né to auto. To jako, že jsem dobrej!
Tak jsem skouknul seznam. Hm. Víťa Vávra. Tak ten bude určitě zpívat ten hit „Holka s citrónovou šálou.“ Tak to je jasný jako facka. Před jeho výstupem tam pošlu toho travestitu, kterej je tady psanej. Pak vlítnu na pódium já a budu mít v ruce dlouhou šlupku vod citrónu. Tu šlupku omotám travestitovi kolem krku a pak nechám hádat lidi, co jako bude za písničku! Hm?! Jenom, aby to poznali? Snad není nějaká písnička o teplý citronádě.
Tak popojedem. Co je tam dál?! Pepíček Zíma a směs lidových písní. A už to mám. Zíma hrál prince v Princezně se zlatou hvězdou na čele.  Tak teda Zíma… a princezna se jmenovala Lada. Jasně! Sednu si na pódiu na židli a budu mít volant. Jako pojedu autem. Třeba pojedu jako rallye Paříž -Dakar. Teréňákem Ladou Nivou. Jo to bude vono. A potom mi jako přestane fungovat klimatizace a já se začnu potit a nadávat, že je v Ladě hrozný vedro a že by to chtělo trochu zimy.  A v tom přijde Zíma! Úžasný antré!
Jo, ale co s tím břichomluvcem? Jak toho uvýst? Tady bych moh zabrnkat na vážnou strunu. Třeba takovej menší projev o tom, jak si tu cpeme panděra, zatímco v jiných zemích lidem kručí v břiše hlady!
Ano! To bude mít i určitej tenhlencten lidskej přesah. Možná i nějakej obrázek hladovějícího chudáka by to moh podtrhnout. A já bych při tom jed třeba jitrnici, aby to bylo komicky pokrytecký. A proč troškařit! Hned celou mísu chlebíčků, a ještě tu jitrnici, abych zdůraznil, jak se máme oproti nim dobře. Hned si to musím připsat do požadavků k rekvizitám.
Jo, a jak to sežeru, tak to odlehčím a uvedu břichomluvce. Že jako můžeme bejt rádi, že nám v břiše nekručí, ale že tu žijí lidi, co břichem umí mluvit.
No herrgot. Za to by mě snad mohli ocenit i lidi od „Člověka v tísni!“
Aha. Pak zase Víťa Vávra. Jo už vím. Budu dělat sedláka Vávru z Maryši. Tu známou scénku s kafem. A Maryša bude travestita Žužu. To bude prča.
A pak už je to fuk. To budou zbejvat do půlnoci asi dvě hodiny. To už nikdo nevnímá, co se děje na pódiu. To už můžu klidně recitovat Puškina a budou se tomu smát, nebo mě nebudou vnímat.
Tuhle fázi mám nejradši. To přichází pak čas na mojí odměnu. Svíčkováááááá!
No, a do rána už to nějak přežiju společně s hostama, nebo v zákulisí. I když v případě hospody to bude spíš sklad. Ale to neva.
Hlavně, že je kšeft!

KONEC

Žádné komentáře:

Okomentovat