pondělí 24. prosince 2012

A přijede k nám z Čukotky...


Angažovaná báseň

-Poslyšte, Pionýři, já slyšel jsem tu dobrou zvěst, že kdosi z Čukotky vyrazil už dnes.

-Tak řekni, nenapínej a prozraď nám, kdože to přijede? Já za celý kolektiv se ptám!

-Ptáš se, Pepíčku, kdo, že to na saních přijede. Nu přeci Děda Mráz a nebude sám. V saních spoustu dárků má, a jolku v přívěsu. Imperialisté v Jůesej kvičí v úděsu. Mají vztek, že u nich Santa jen komínem lozí, a náš Mráz se na vrtulových saních vozí.

-A jaké dárky veze Děda Mráz, soudruhu vedoucí? Ty všechno znáš, tys tak vědoucí.

-Janičko rozmilá. V jednou z balíčků veze dětský smích a ve druhém citáty ze Stalinových knih. V tom třetím mír pro všechny soudruhy na zemi. Však to krásné dary jsou, zdá se mi.

-Ó jak jsme děti přešťastné, takové dary dostanem překrásné. Děkujem straně. Děkujem vládě,  že z jesliček vyhodila to Vatikánu mládě.

-Správně, Mirečku. Tak pojďte, děti secvičíme písně, aby až dorazí, přivítali jsme  ho vlídně. Zatančíme chorovod a ozdobíme jolku, společně pak zasednem k jednomu stolku. Vodku mu nalejem a poslechneme vyprávění o Svazu, kterak tam úderníci pracují, navzdory mrazu. O širých lánech nám povypráví, a jak se nad tůňkami břízky sklání. Jak komsomolci nová města staví a všichni nás odtamtud zdraví!

-Soudruhu vedoucí, my už se těšíme. O tak velkém štěstí, pod rodnou stranou, snad ani nesníme!

-A tak je to správné, můj oddíle. Je konec tmářství a zpívání Tiché noci. Jak řekl soudruh Gottwald: My s pěstí zaťatou, projdeme Vánoci!

Žádné komentáře:

Okomentovat