pátek 29. června 2012

Moudra mistra Che-Win-Guma


O utrpení

„Máš-li bolest, pomni, že ta tvá není jediná. Ty nejsi středobodem světa. Někde na světě jsou i jiní, kteří v té chvíli trpí více než ty. A to je přeci kurva dobrej pocit...“

 O nirváně

„Nirvány jsem poprvé dosáhnul před deseti lety. Tehdy jsem poprvé překonal své vnitřní já a požádal prodavačku, zda by mi to cédéčko nepodala. Proč jen Nirvánu dávají vždy tak vysoko do regálů...“

 O bojovém umění

„Skutečně. Je to pravda že jsem dosáhnul mistrovského stupně v kung-fu. Ovšem od té doby, co se mi rozbil Playstation jsem ho nehrál...“

 O buddhismu

„Proč být buddhistou? Například buddhisté nikdy neměli zapotřebí vést náboženské války! My buddhisté si pro válku dovedeme najít tisíce jiných důvodů...“

 O vegetariánství

„Nejsem vegetarián. Jsou mistři, kteří říkají, že pokud člověk nepřijímá maso, vydává ze sebe to lepší. Mnohokrát, když jsem v podřepu meditoval ve stínu sakur, dospěl jsem k tomu, že v konečném výsledku ze sebe vydávám stále totéž, ať maso přijímám, nebo ne…“

 O Tibetu

„V Tibetu jsem žil dlouhé roky. Mnohdy na něj vzpomínám. Hory pokryté  bělostným sněhem. Bouřící řeky při jarním tání. Za jasných nocí vidíte pouze miliony hvězd, zářících na obloze. Když kráčíte po stezkách, slyšíte jen ticho, občas přerušené křikem horských ptáků. Na cestách od kláštera ke klášteru mnohdy nepotkáte živáčka. Všude ticho, klid a mír… Hrozná prdel!
Doufám, že se tam už nikdy nevrátím!“

 O karmě

„Dbejte na to, aby jste měli dobrou karmu. Špatná karma vám může způsobit mnohé těžkosti. Má karma byla dlouho špatná. Často mi v ní zhasínal ten plamínek a já se pak musel umývat ve studené vodě…“

 O reinkarnaci

„Reinkarnace. Žijte dobrý život, neboť se vám může stát, že v tom příštím budete za své špatné skutky potrestáni. Můžete být reinkarnováni do hmyzu, nebo něčeho stejně odpudivého. Ovšem nejhorší reinkarnaci jsem poznal právě ve Lhase. Jeden muž tam byl reinkarnován do prodavače vlasové kosmetiky. A všichni snad víte, jakou úpravu hlavy volí buddhističtí mniši…“

 O dobrém a zlém

„Dobré a zlé. Jing a jang. Vše na světě musí být v rovnováze. I proto jsou na světě chudí a bohatí lidé. Tak to bylo je a bude. Proč je o tolik víc chudých, než bohatých? Chudí mají prázdné kapsy, takže jich musí být víc, aby vyvážili kapsy těch bohatých…“

 O nepřátelství

„Máš-li zlého nepřítele, který tě ošklivě pomlouvá, nečiň mu na oplátku stejně. Tím se nic nevyřeší! Nevyprávěj o něm špatné řeči! Použij kung-fu!“

 O soustředění

„V minulosti jsem svou mysl rozptyloval jídlem a mnoha jinými věcmi. Zabýval jsem se spoustou nepodstatných záležitostí. Přemýšlel jsem co budu mít k snídani, k obědu a k večeři. Nesoustředil jsem se tak na meditace. Odstraňte tyto podružnosti z vašich životů! Pořiďte si komorníka a osobního kuchaře, jako já.“

 O blaženosti

„Dalajláma jednou řekl, že čím víc se staráme o blaho druhých, tím větší je náš vlastní pocit blaha. Tedy darujete-li, je to víc, než když jste obdarováni. Já jsem skromný člověk. Přenechám tedy nyní radost z darování vám.“

 O manželství

„Nikdy jsem neměl touhu oženit se. Jak pravil Buddha: Manželství je přístřešek do kterého při každé bouřce občas zateče. Já poznal mnoho mužů, kterým průtrž mračen vzala celý dům i s autem.“

 Slovo na závěr

„Meditujte žáci. Meditací lze dojít k prozření. Například já. Dlouhé roky jsem poskytoval své rady za mrzký peníz. Až nedávno jsem díky meditacím zjistil, že jsem bloudil. Tudíž dnes dáte u pokladny o sto padesát korun víc.“

   


Žádné komentáře:

Okomentovat